Saturday, February 4, 2012

Dag van de Liefde

Oké, het concept mag dan commercieel zijn en vreselijk Amerikaans, maar het idee dat er op 14 Februari misschien wel een geheime aanbidder is die zijn liefde voor mij uitspreekt is leuk. En na al die jaren blijft het idee dat het zou kunnen gebeuren leuk. Al gebeurt het niet, want ja: ik heb nog nooit echt een valentijn gehad.

Links en rechts van mij worden vriendinnen door hun Valentijnsprinsen overladen met cliché cadeautjes en kusjes. Vriendinnen worden eind januari ook altijd lichtelijk zenuwachtig: 'Wat moet ik kopen en hij heeft al wat...' *zucht* '...en ik weet niks en je moet me helpen want ik kan echt niks verzinnen en je bent altijd zo creatief enzo!!*diepe zucht* En ook al vind ik die cadeautjes niet leuk en ben ik blij dat ik me geen zorgen hoef te maken om die cadeautjes omdat ik toch niemand heb, het is toch lichtelijk jaloersmakend dat ik dat niet heb. Want ik heb dus nog nooit een Valentijn gehad. Met alles erop en eraan: lieve uitspraken, plakken in de gang, uit eten en wat je maar kunt verzinnen. Zelfs die verdomde kussenslopen zouden nog best leuk zijn om te krijgen. Omdat er iemand is geweest die zijn best heeft gedaan om iets leuks voor je te verzinnen, en die uit pure wanhoop maar zo'n vreselijke kussensloop/beer/chocotelegram heeft gekocht. Maar hij heeft er wél aan gedacht.

Zodra het eind januari is weet je: het is bijna februari dus de valentijnsellende begint weer. Ongevraagd storten zich allerlei valentijnsaanbiedingen op de mat en mensen beginnen te plakken en vragen om advies.

Wikipedia:
Valentijnsdag is een dag waarop geliefden elkaar extra aandacht geven met cadeautjes, bloemen, of kaarten. Valentijnsdag wordt gevierd op 14 februari. In de Verenigde Staten is men, uit commercieel oogpunt, begonnen met het verleggen van de nadruk van anonieme liefde naar liefde. Valentijnsdag is in België en Nederland in korte tijd, sinds midden jaren 90, een groot commercieel succes geworden: cadeauwinkels, boekwinkels en bloemenwinkels profiteren hiervan.

Lekker romantisch weer, zo'n dag om de inkomsten van cadeauwinkels te bevorderen.
Mensen gaan altijd plakken aan elkaar op valentijnsdag: de hele stad(+omtrek) gevuld met stelletjes die zich normaal inhouden. Ook de billboards zijn gevuld met de Amerikaanse ellende en alle reclameblaadjes die op je mat vallen lopen over van liefdesartikelen. 'Spreek je liefde uit in een chocotelegram!' en 'Zeg het met bloemen!' en andere leuzen spatten van de voorkant af. God, wat een commercieel gedoe. Maar wel leuk. Want wat als er nou een keer wel een Prince Charming een briefje in mijn jaszak stopte met een simpel boodschapje erop? Zou dat niet superleuk zijn?

En zo droom ik verder zodra die blaadjes door de bus komen. En dan gebeurt het niet, alweer niet. Want zoals ik al zei: ik heb nog nooit een valentijn gehad.

Misschien dit jaar?

Anybody?

*zucht*

#Foreveralone

No comments:

Post a Comment